петък, 30 септември 2011 г.

Задушено телешко с моркови и рукола и ризони






Преди седмица видях в блогът на Гуинет тази рецепта и тъй като все се чудя как точно да приготвя телешкото, комбинацията ми се видя чудесна и реших да пробвам. Единствената разлика от нейната рецепта, е тази че по съвет на Федора, на някакъв етап залях телешкото със сметана, тъй като по нейни наблюдения, така то ставало наистина по-крехко и вкусно:-) Е, вече мога съвсем отговорно да заявя, че наистина е така и да кажа:

Благодаря Федора за съвета,

а на теб Гуинет също огромно благодаря, че сподели тази рецепта.

Съпругът ми е влюбен в това ястие и сега съм притисната да го приготвям често-често.

Моят принос към днешната рецепта, е че я приготвих и че за гарнитура към нея добавих ризони.

Ето и рецептата ( копирам я от Гуинет):




Необходими продукти:

600-700 гр телешко месо
2 големи глави лук
2 големи резена от корен целина
5-6 моркова
1 ч.ч бяло вино
1 дафинов лист
200 гр. сметана
5-6 зърна черен пипер
2-3 зърна бахар
сол на вкус, 2-3 щипки млян черен пипер
4-5 сл. зехтин
рукола

300 гр. ризони;

Месото се нарязва на еднакви хапки, посолява се със солта и смления черен пипер и леко се запържва в зехтина до затвяряне на порите. Прибавя се нарязаният наситно лук и се залива с част от виното. Виното се добавя на части до изпаряване. След последната доза вино се прибавят нарязаните моркови, целина, солта, дафиновият лист и бахара и ястието се залива с 3 ч.ч. вода. Ето на този етап, аз добавих една малка опаковка сметана. Оставя се на тих огън до омекване на месото. Ако е необходимо, доливайте по малко гореща вода. Ястието се поднася обилно поръсено с прясна рукола.

Гарнитурата от ризони, приготвих както се приготвя ориз: Запържваме леко 1 глава ситно нарязан лук, добавяме ризоните с малко вода и леко задушаваме. Подправяме според вкусът си и прехвърляме в съд за печене. Доливаме вода, колкото да покрие сместа и съвсем малко отгоре ( не спазвам правилото 3:1, тъй като при него и оризът и ризоните ми идват малко по-лепкави от предпочитанията). Печем по готовност.


Резултатът е прекрасен!
Още веднъж Гуинет, Федорска,

благодаря ви!




На всички пожелавам хубави почивни дни, изпълнени с хубави есенни емоции и вкусни мигове;-)!




15 коментара:

  1. Еха веднага си записвам рецептата! Аз също си събирам рецепти за телешко :) Изглежда страхотно апетитно! Имам питане - сметаната е течна предполагам? Поздрави и хубави почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  2. Да, Габи, използвах течна сметана.
    Наистина стана много крехко месото, а и доста бързо.Чак не повярвах като за телешко!
    Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  3. Чудесна рецепта, Мъхче!
    Много слънчева снимка!
    Хубав уикенд!

    ОтговорИзтриване
  4. Обожавам телешко :)))
    И Мъхче много е хубаво, когато някой ни е "светнал"за някаква тънкост!
    Поздрави и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  5. Блазе ви,че намирате телешко!Хубаво телешко!Говоря в множествено число,защото и другите дами преди мен са в това число,Мъхче!
    Много ти е вкусна гозбичката,и аз бих си я поръчвала честичко :)).

    Хубави нека да са и твоите почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  6. Ох, и аз се включвам във фен групата на телешкото :)
    Мъхче, радвам се, че съм допринесла с нещо, макар и минимално, за тази великолепна рецепта :)
    С пожелание за хубави почивни дни :)

    ОтговорИзтриване
  7. Хе хе и ако това не е съвпадение - тази вечер у дома сме със същото меню. Много го обичаме това телешко.
    Мъхче, така ме зарадва, че си се доверила на рецептата и ви е било вкусно. Накара ме да се почувствам така, все едно съм сторила голяма добрина:)
    Аз също бих се възползвала от идеята на Федора за прибавяне на сметана.
    Хубави почивни дни пожелавам!

    ОтговорИзтриване
  8. Beautiful pics') And as to the vela..do not have a chance to find a good one..have to do with othe rsort of meat than.Looks delish your dish:)

    ОтговорИзтриване
  9. Много изискано! И много апетитно!
    Поздрави :))

    ОтговорИзтриване
  10. Мъхче,страхотна рецепта с много добро изпълнение и снимки!
    Прегръдки и хубава и успешна нова седмица:)

    ОтговорИзтриване
  11. Ох, ох чудна рецепта трябва да я тествам, телешкото никак не ми се получава крехко! Поздрави Мъхче и усмихната нова седмица:)

    ОтговорИзтриване
  12. Мъхче, чудна рецепта!!!:-))) Записвам си я и си стискам сама палци да попадна на хубаво телешко, че обикновено нямам късмет с него. Снимките ти са прекрасни!
    Поздрави най-сърдечни и хубава и успешна нова седмица!:-)))

    ОтговорИзтриване
  13. Мъхче, чудна рецепта!!!:-))) Записвам си я и си стискам сама палци да попадна на хубаво телешко, че обикновено нямам късмет с него. Снимките ти са прекрасни!
    Поздрави най-сърдечни и хубава и успешна нова седмица!:-)))

    ОтговорИзтриване
  14. Отбивам се пак да се насладя на прекрасните снимки и да те поканя да си вземеш награда при мен :) Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  15. Чудесно поднесено телешко и страхотни слънчеви снимки.
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване