вторник, 13 декември 2011 г.

Снежни трюфели

Както знаете, изминалият уикенд бях "самотна" и тъй като и без друго трябваше да приготвя нещо дребно за един повод, изкарах горе-долу цял ден в кухнята с голямата дъщеря:) И като истински любител на сладкото, а напоследък бонбоно-маниак, се захванах пак с нещо подобно.






Тази рецепта видях преди доста време при фантастичната Ева Тонева, но чак сега успях да ги снимам, макар че на няколко пъти съм ги приготвяла, но все не ми оставаше време за снимки или ставаше късно, а аз не мога да правя вечерни снимки. Не че дневните са ми много хубави, но все пак са по-близо до онова, което искам.
Всъщност бих нарекла приготвянето им елементарно, но колегите в офиса (след като ги почерпих за рождения си ден пред време точно с такива) се сипеха един след друг да питат за рецептата и когато им я дадох, казаха, че много сложно им се вижда;)
Та така:

Продукти:
* 200 гр бял шоколад;
* 100 мл сметана ( става и със заквасена, опитвала съм в 2-3 вида, винаги са фантастични);
* 80 гр краве масло;
* 100-тина гр. кокосови стърготини;
* 100 гр смлени печени лешници ( последния път сложих бадеми);




Начин на приготвяне:

Разтопяваме шоколадът на водна баня, добавяме сметаната и маслото до получаване на гладка маса и отстраняваме от котлона.
Запичаме леко смлените лещници и кокосовите стърготини за 2-3 минути на сух тиган.
Прибавяме ги към шоколадовата смес.Разбъркваме добре сместа, покриваме я с прозрачно фолио и поставяме за около 30-тина минути във фризера. Сместа не бива нито да е твърда, нито много мека, за да се работи по-лесно с нея.Оформяме трюфелите, овалваме ги в кокосови стърготини и ги поставете в хартиени чашки.Съхраняват се в хладилник.




Желая ви сладки декемврийски вечери и хубави и ползотворни дни!

23 коментара:

  1. Ах ах Мъхче, чудни са! И аз съм правила няколко пъти подобни и стават невероятно вкусни:)Снимките са чудни! Браво , аз напоследък немога да намеря и час, два за приготвяне на нещо за кеф, все по нощите пека я меденки, я нещо друго :(
    Знаех си аз, че ще се забавлявате вие през уикенда по женски :)
    Силно ви прегръщам и си взимам едно от тези вкусни бонбончета!

    ОтговорИзтриване
  2. Много уютно тук! Шоколада е с голяма притегателна сила и дойдох да се насладя на тези невероятни бонбони.
    Поздрави за хубавите фотоси!

    ОтговорИзтриване
  3. Мъхче, да можеш тази сладка, бонбонена "елхичка" някак да се телепортира у нас :) Започвам май и аз да се превръщам в бонбонен маниак! Прекрасни снимки на много нежни, като снежинки изкушения! Прегръдки и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  4. Мъхче, прекрасни са! Наистина , каквито и трюфели по рецепта на Ева да направя, стават перфектни!
    Твоите са много нежни и снежни!

    ОтговорИзтриване
  5. МЪХЧЕ, как така ги правиш тези красоти и снимки незнам... залепяш ме на монитора чак.
    Трюфелите ти са прекрасни.
    Прегръдки и спокойна нощ!

    ОтговорИзтриване
  6. Красиви, облечени в снежно бонбони, точно като за пред Коледа!
    Поздрави

    ОтговорИзтриване
  7. Мъхче, чудесни снимки!
    И страхотни бонбони!
    ПОздрави!

    ОтговорИзтриване
  8. Божествени са бонбоните,а снимките са мноооого красиви!
    Аз съм голяяяма Мъхофенка:):):)
    Прегръдки:)

    ОтговорИзтриване
  9. Мъхче, бонбоните изглеждат вълшебно!
    Трябва да ги пробвам :)!

    ОтговорИзтриване
  10. Страхотни са,Мъхче!Ще си взема едно,две,няма начин,толкова подканят! :)
    Снимките са си идеални!

    Хубав и усмихнат ден ти пожелавам!

    ОтговорИзтриване
  11. Мисля, че трябва да си по-често "самотна" :)), гледайки резултата.
    Прекрасни снимки, Мъфче, много празнично зимно!
    Усмивки :)

    ОтговорИзтриване
  12. Страхотни бели,снежни топчета...толкова са примамливи-направо да ги хапваш и да не спираш...
    Приятен ден,Мъхче!

    ОтговорИзтриване
  13. Мъхче, толкова бяло, снежно и красиво е тук! Трюфелите са чудесни, а снимките вълшебни! Хубава сряда от мен!

    ОтговорИзтриване
  14. Много коледно и красиво! Рецептата звучи стлахотно в комбинация на тези продукти и много лесно. Веднага отметка - ще се приготвя!
    Поздрави и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  15. :) Тези бонбони ми напомнят на едни фалшиви бонбони Рафаело :))) Ще ги опитам. Мъх, страхотни снимки!

    ОтговорИзтриване
  16. Великолепни са! Поздрави, Мъхче, страхотни снимки и настроение :)

    ОтговорИзтриване
  17. Страхотна зимна приказка, Мъхче!
    Великолепие и красота...!

    ОтговорИзтриване
  18. Великолепни снимки,
    много красиво, изкушаващо, нежно ...
    Моите поздравления и усмихната вечер, Диана

    ОтговорИзтриване
  19. Благодаря за хубавите думи:-)
    Аз никак не съм впечатлена от снимките, едно че толкова си мога, второ в случая разполагах с 10 минути да ги направя, но бонбоните са трепач;-)

    Хубава вечер ви пожелавам и благодаря, че минавате насам:-)

    ОтговорИзтриване
  20. Обичам ги тези бонбонки!Мъхче, страхотни снимки си направила и си придала невероятна празнична емоция на поста си!Толкава са нежни бонбонките!
    Най-ми хареса колажа с шишарката!Обичам всичко от гората!А при теб винаги мога да намеря нещо от там.И да ти споделя, когато се намирам в парк или гора и се разхождам и снимам естествено :-) се сещам за теб.
    Хубав ден ти желая и Приказна Коледа!

    ОтговорИзтриване
  21. Мале, Мъхче, тези са убийствени! Представям си само, какъв топящ се вкус ще имат! Мммм :)

    ОтговорИзтриване