неделя, 8 юли 2012 г.

Лавандулова лимонада





На човек трудно може да му се угоди. Веднъж му е студено, в следващия момент топло. Не беше чак толкова отдавна времето, когато давах рецепта за оцеляване в студа, сега човешката ми природа е причината да дам точно обратното предложение;)
Няма да изпадам в подробности, на всички ни е ясно, че водата, сянката, планината и молебените за дъжд са в основата на главните методи за охлаждане. Има и още един, който помага по-слабо, но все от някъде трябва да се започне:




Лавандулова лимонада:

Продукти:

* 2 с.л. лавандулови цветчета;
* 1ч.ч. захар;
* 6 лимона;
* 2 1/2 ч.ч. вода;
* 1 с.л. мед.




Приготвяне:

От водата, лавандулата и захарта приготвяме захарен сироп, т.е. във врялата вода добавяме цветчетата и захарта и бъркаме до разтварянето и. Оставяме да къкри на тих огън около 10 минути и после оттегляме от огъня да престои около 1 час. От лимоните изстискваме пресен сок, към който прибавяме прецедения лавандулов сироп. Подправяме с мед, охлаждаме и с няколко кубчета лед е чудесно средство за повишаване на настроението и тонуса в жегите.

Желая ви слънчева и прохладна седмица!


53 коментара:

  1. Мъхче, усещам аромата !
    Благодаря за разхлаждането!
    Прегръдка и прохлада през новата седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дани, и аз ти благодаря!
      Прегръдка и свежа седмица!

      Изтриване
  2. МЪХЧЕ,тъкмо се връщаме от планината и такъв дъжд ни валя и беше толкова хладно и хубаво но като се прибрахме в Пловдив направо не се диша от мараня.Та твоята публикация ми дойде тъкмо на момента за разхлаждане.
    Страхотен коктейл много красив и неустоим.Снимките ,аххх...снимките ти направо ми напълниха душата приказни.
    Силно те прегръщам мила моя!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ей, Зиче,
      направо не ви мисля в Пловдив! Пожелавам ти да се разхладите и вие малко там;) Поне с лимонада!

      Изтриване
  3. ❤✿•.¸•.¸¸
    Muito refrescante.
    ♡ Boa semana!
    Beijinhos.
    Brasil
    ✿•.¸¸✿⊱╮

    ОтговорИзтриване
  4. Разкошно предложение, Мъхче! Много харесвам мириса на лавандула. Бях си купила една саксия с тази ароматна тревица, но много бързо я уморих, не че се старах, просто я купих полуумряла. А няколко дни подред минавам покрай едни лавандули и вътрешно много ме глождеше да си откъсна едно-две стръкчета, но доброто човече у мен всеки път надделяваше, та затова сега ще цъкам само с език - действие, символизиращо възхита или с други думи "гледай какво правят хората... " :)
    И разкошни снимки!
    Хубав неделен следобед :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Федорска, аз също го обожавам, затова и така направих с тази лимонада. Иначе уж съм си посадила, ма тази година се сдобих само с две лични стръкчета. Обаче в офиса ни е пълно и аз за разлика от теб, не се посвених и си накъсах едно хубаво;));))))
      Хубава седмица на теб!

      Изтриване
  5. Мъхче, цялата публикация лъка на свежест с леки нотки на лавандула! Страхотно предложение и прекрасни снимки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Биби, благодаря!
      Такъв беше замисълът, иначе от снимките не съм много доволна, но толкоз си мога;)))

      Изтриване
  6. Облякла си любимият ми цвят и аромат в напитка, Мъхче! Лъхна ме... истински! Разкошна идея!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Марийче, много ме зарадва този коментар! Благодаря ти!

      Изтриване
  7. Страхотна идея и чудесни снимки! Сега остава само и аз да се сдобия с лавандула от някъде :-)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Елена, благодаря!
      В аптеките продават лавандулов цвят, който чудесно може да се ползва за целта, а и други готварски цели.

      Изтриване
  8. Прекрасни снимки, а ароматът на лавандула е един от любимите! Прекрасна неделна вечер! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дани, май на всички този аромат ни е любим.
      Благодаря ти и хубава седмица!

      Изтриване
  9. Невероятно лилаво вълшебство!
    Обожавам цветовете и уханието на лавандулата.
    И аз имам в градината и с удоволствие ще се възползвам от рецептата ти!
    Марта, звучи много изкушаващо, а снимките са много нежни!
    Пожелавам ти лека и спорна седмица*)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Кате, щастливка си ти с тази градина;)
      Опитай, ароматът е много приятен, а лимонадата добива един по-мек и някак романтичен привкус.
      Чудесна и прохладна да е и твоята седмица!

      Изтриване
  10. Ех, Мъхче, как само си поднесла тази лимонада - действа ми като ароматерапия! Идеята ти е повече от чудесна, а снимките отново пленяващи.
    Поздрави и успешна нова седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Елти, то май си е И ароматерапия;)
      Благодаря ти и хубава и прохлада седмица!

      Изтриване
  11. Прекрасна лилава публикация!
    Марте, имам от градината лавандула,но я изсуших.
    Въпроса ми е дали може от нея да приготвя това вълшебство или трябва да е свежа лавандулата?
    Поздравявам те за чудесните снимки!
    Успешна нова седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мира, точно със сушена става. при мен също, но снимах и малко лавандула преди да изсъхне съвсем;)
      Благодаря ти и нека и за теб бъде успешна!

      Изтриване
    2. Благодаря за уточнението,ще пробвам!:)

      Изтриване
    3. Няма проблем, пак заповядай;)

      Изтриване
  12. Мъхче,
    явно с теб сме на една вълна...ти си правила тарталети, аз пък лимонада от лавандула, но да видим кога ще и дойде врамето...
    Чудесни ухаещи снимки си направила!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Бети, хаха, май така се получи;)
      Да видим сега кога твоята лимонада и моите неснимани тарталети ще видят бял свят;)
      Благодаря ти!

      Изтриване
    2. :)
      Тъй и тъй сме на една вълна по принцип с изключение на месата...
      не виждам мейла ти...да ти пиша.

      Изтриване
    3. Бети, в профила ми го има, но ако ти е сложно, ето го и тук:
      gorski.mah@gmail.com

      Изтриване
  13. Лавандула имам в градината и лимонада ще направя ,ама дали ще успея да щракна такива красиви снимки ...не знам !
    Хубава нова седмица ,Мъхче ! Прегръдки ! С пожелание за един голям прохладен антициклон над София :) !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ивана,
      и лавандула ще набереш, и лимонада ще направиш, и снимки ще щракнеш и хубавото настроение ще е дощло при нас;) Това е важното;)
      Прегръдки и за теб и ха дано, за циклона;))))

      Изтриване
  14. Какво ли не прави човек за своя угода?
    Марта, то прохладата ми дойде още като влязох при теб,
    и този линк за рецептата как да оцелеем в студа и той помогна много!
    Колко красиви снежни снимки!Разхлаждащи!
    Много красиво и прохладно ми беше при теб!
    Разкошни снимки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Гоголина,
      благодаря!
      Хич не се бях сетила със сняг да се охладя;) Благодаря и за това, че ме подсети;)

      Изтриване
  15. Ей, такова чудо не бях и помирисвала...така де, отпивала, то аслъ, що ли пък да не е и лимонада с лавандула! Иска ми се да пробвам и как не, то от тия снимки като опиянена съм!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дивотийо, убедена съм, че някъде из долапите си скътала сушена лавандула;) Този цвят много ти пасва също( мисля;))
      И ще се опияниш пак;)
      Хубава седмица!

      Изтриване
  16. Мъхче, много свежа публикация! И този лилав цвят! :) Много харесвам аромата на лавандула, даже имам една туфа на балкова и лятото много обичам да се намествам до нея :) Страхотно предложение!
    Поздрави и хубава нова седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мира,
      аз пък имам чувството, че ти живееш сред лавандулови полета- там някъде в Прованс;)
      Благодаря ти!
      Чудесна седмица ти желая!

      Изтриване
  17. Тони,
    остави си малко за аромат, другото го опитай на лимонада. И аз имам един останал букет и всеки път като мина покрай него, се пренасям в лилавите полета;)))
    Благодаря ти!

    ОтговорИзтриване
  18. Прецъфтя ми лавандулата, но за другата година ще си направя от тази ароматна лимонада, Марта! Прииска ми се да грабна чашата... Лека и прохладна нова седмица! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ева, значи догодина чакам твоите снимки. Уверена съм , че ще са страхотни!
      Лека и на теб;)

      Изтриване
  19. Мъхче, виждам една разкошна ливадка и това лилаво вълшебство! Напоследък съм влюбена в този аромат, дори си насадих и аз лавандула, ама ще видим какво ще стане. Много свежа публикация, ама ти тези работи ги разбираш! Благодаря ти за красотата!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Бонбон,
      всички рано или късно се влюбваме... в нея;)
      И аз си насадих, но още няма на какво точно да се радвам, една бебе-туфа имам, но все от някъде трябва да започнем;)
      И аз ти благодаря!

      Изтриване
  20. здравей, бихме искали да публикуваме рецептата ти в рубриката ни bg blogs на GoodFood. Ако си ОК с това, ще те помоля да ни изпратиш снимки ( размер, годен за печат) на r.dimitrova@goodfood.bg
    Благодаря и поздрави!

    ОтговорИзтриване
  21. Ах каква красота съм проспала тук! Мъхче разкошни снимки и лимонадката е трепач! Хайде да ме водиш и мен по тез полянки да берем лавандула:) Прегръдки и целувки на софийска земя!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Хич не си спала Ев, явяваш се тъкмо навреме;)
      Хайде ела, ще те водя до нашия офис, където сградата е обградена от лилавко;))
      Прегръдки и добре дошла отново при столичани;) То пък стана време ние да поскитаме;)))

      Изтриване
  22. Много хубави снимки на тая лавандула!
    Миналата година бях купила два букета, които ми се нарониха докато стигна до вкъщи и така я проклинах. Остатъкът, обаче, още си седи изсушен на малки снопчета в спалнята и ароматът е все така чудесен. Сега не мога да я намеря вече тая прясна лавандула, а то имало толкова много рецепти с нея. То не бяха сладоледи, лимонади, кексове, дори и мед видях, ароматизиран :-) Късмет имаш, че си се докопала до такъв пищен букет :-)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дени,
      аз също и приготвих снопчета за тук-там у дома.Иначе рецепти има доста и аз мисля някой ден да ги опитам всичките;))

      ВЯРНО Е, КЪСМЕТЛИЙКА СЪМ!бЛАГОДАРЯ ТИ!

      Изтриване
  23. оо, каква идея:) супер

    ОтговорИзтриване
  24. Много разхлаждащи снимки :)
    Приказни са!
    Не съм опитвала аромата на лавандула в лимонада, но си мисля, че ще ми хареса.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ели, благодаря ти!
      95% че ще ти хареса;)

      Хубав петък!

      Изтриване
  25. :)) Много е фотогенична тази лавандула,другото лято ще си засея и аз за барбекюто...да ми гони комарите :),а лимонадката е удрано свежа!
    Продължавам нататък да наваксвам :).

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Роси, аз засадих тази година, но е слабинка милата още;) Така че засей направо няколко туфички;)
      Благодаря ти!

      Изтриване