неделя, 6 януари 2013 г.

Френска леща със спанак и кокосово мляко

Навън е зима! Не много студена, но все пак зима. Дългите разходки на открито са само приятен спомен от лятото. След половин-един час пристъпване от крак на крак, човек има желанието да се прибере и да се стопли. Няма да се налага да се плескаме по челата, защото отдавна е известно, че супата е онова, което сгрява и храни душата в такива моменти. Вариантите са безброй. Ако освен студ, ме беше хванал и грип, щях да поискам пилешка ( класика). Слава Богу сме добре, затова експериментираме. Наминах покрай Диди и не издържах:

Френска леща със спанак и кокосово мляко


* 300 г френска леща;
* 1 глава лук;
* 2-3 скилидки чесън;
* 1л зеленчуков бульон или вода ( при мен вода- нямах домашен бульон под ръка);
* 1-2 с.л. олио;
* 1 и 1/2 с.л. куркума (или къри- както беше в моя случай);
* 1 с.л. суха мащерка;
* 1/2 ч.л. канела;
* щипка индийско орехче,лют червен пипер, сол;
* 250 мл кокосово мляко;
* 2-4 шепи пресен спанак;
* 60 мл прясно изцеден портокалов сок.


Приготвяне:

Лещата се сварява за около 20 минути във водата (бульона) , мащерката и кърито. Лукът се запържва в олиото и към него се добавят солта, лютият пипер, канелата, индийското орехче и чесънът, нарязам на много ситно ( тази смес ухае велико). Прибавяме и лещата,след това кокосовото мляко и малко гореща вода. Оставя се да къкри около 5 минути и се слага нарязаният на едро спанак. След около още 3 минути, се отстранява от котлона и се добавя портокаловият сок. Гореща е прекрасна!


След нейните снимки, леко ми е неудобно да покажа моите, но как иначе ще се похваля?;)


Страхотна е! Нека и първата нормална работна седмица за годината бъде страхотна!


50 коментара:

  1. Марте, на мен и твоите снимки ми действат зле на апетита, които имам в излишък, а огъня как ме стопли!
    Успешна и страхотна седмица ти желая :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Е, при нас натрупа, така че огънят вече е съвсем уместен;) Сгрей се и с една супа;)
      Хубава и за теб, Мариянка!

      Изтриване
  2. Марте всичко е чудесно - и снимките, и супата :)
    Любител съм на кокосово мляко и ще я опитам !
    Хубава седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дани, благодаря! Кокосовото мляко е и сред моите фаворити, затова така бързо се възползвах от предложението.
      Хубава седмица и на теб желая!

      Изтриване
  3. Марте, много обичам леща, във всякакви варианти на приготвяне!А скоро се сдобих с различни видове ...
    Снимките ти са страхотни, апетитни...усещам студа, усещам и чудесния аромат на супичката ти!
    Успешна и хубава седмица и на теб!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Бети,
      аз пък вече избягвам класическата леща, защото в онзи и вид доста съм я яла през годините. Но винаги съм отворена за нови, непознати за мен ястия и това беше едно интересно и много ароматно.
      Хубава седмица, Бети!

      Изтриване
  4. Ох, аз не съм много по бобовите, а и класическата леща е единственото, което правя у дома, може да я пробвам само заради спанака, другото ме кара да настръхвам...скептична съм, но ако се престраша, ще споделя опит!

    ОтговорИзтриване
  5. е, да, радвам се, че ти е харесала!:)
    За момент ми беше минало през акъла "Какви рецепти показвам и аз", въпреки, че и децата я одобряват.
    Поздрави и успешна наистина първа!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. То децата са най-големите критици, поне у нас, така че напълно се доверявам на избора им;)
      Благодаря, Диди!

      Изтриване
  6. Мъхче прекрасна сгряваща леща оххх как ухае само....
    Силни прегръдки от мен!

    ОтговорИзтриване
  7. ами, мн са ти хубави снимките даже. А какво е то френска леща?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. То е един от сортовете, Рони. Най-твърдият, но се води и най-ароматен. Другият път като отидеш при сестра ти, я опитай в естествената и среда;)Благодаря за снимките!

      Изтриване
  8. Марте, правиш разкошни снимки, макар да проявяваш самокритика. :)
    Предложението ти е много вкусно и питателно и разбирам ентусиазмът ти по проготвянето на лещата.
    Сърдечни поздрави и прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дани, разкош едва ли е най-подходящата дума. Но ако си падаш по екзотичните вкусове, тази леща ще ти се стори разкош;)
      Прегръдка и от мен!

      Изтриване
  9. Браво, Мартичка! Много са ти готини снимките - директно те приканват към хапване (-: И тия дръвца в камината - супер! А не си ли пийна и една (2, 3?) чаши червено винце към/след супето? На мен подобни каминни гледки ми действат винаги много пивко (-:
    Усмихната седмица, Мъх!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ми сега както понатрупа, а и се свечери, съвсем а място ще си сипя и аз едно винце;) Наздраве, Дида!
      Благодаря! Камините действат все положително, дали за да сгрея крачета, да послушам дървата или да си сипя нещо отпред, все ми е хубаво.
      Усмивка и за теб!

      Изтриване
  10. Студено е, студено е! Бррр!
    Но твоите снимки ме стоплиха, Марте.
    А леща обожавам. В такава комбинация не съм пробвала. Не ми е и хрумвало. Ще се поправя.
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Илианка, стана вече студено-да, но вчера, когато писах, си беше топло. Забелязала съм, че харесваш лещата-опитай и тази.
      Поздрави и от мен!

      Изтриване
  11. С лещата няма начин да ме съблазниш, но огънят ми стопли душата, Марта! Прегръдки с пожелания за страхотна седмица! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ами , Ева, освен пак да заредя камината и да те викам на по винце;)?
      Прегръдка и за теб!

      Изтриване
  12. Чудесна е станала! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  13. Maрте, много са си хубави снимките :) лещата и тя :)

    ОтговорИзтриване
  14. О, разкошно - нещо топличко, течничко, несъмнено и вкусничко :)
    Чудесни снимки, Мъхчо! Имам кокосово мляко, ама нямам леща :))

    Другата седмица, ако съм добре, както и ти, да вземем да се видим, а! К'о ше кажеш :))

    ОтговорИзтриване
  15. Уф, след а стои ?, не !, ама няма да съм аз, ако не сбъркам нейде :))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ами благодаря , Федорска! Описа го съвсем истинско.
      И какво да ти кажа- ще ти пиша мейл, да видим ще намерим ли общ прозорец, че иначе тук целия си дневен режим трябва да изложа, а някои неща от него не са за излагане;)))
      И освен всичко друго, от 1000км си личи, е си грамотно дете;)

      Изтриване
  16. Е,Марта и твоите снимки си ги бива,много хубави колажи и още по-хубава лещичка!Чудесна рецепта за препълнените тумбаци след тези тежки софри!И у нас ще е на дневен ред тези дни.Успешна нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  17. Снимките са страхотни ,както винаги ,ама аз се питам какъв ли вкус имат всички тези неща събрани заедно в една супа ...и тъй като съм много любопитна да разбера не ми остава друго освен да я направя ....ще я ям ли ? ...ще споделя :) !
    Чао ,Мъхче и лека вечер !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ивана, и аз затова тръгнах към нея. И ми хареса. Дано не съм те подвела;)Лека и от мен!

      Изтриване
  18. Какво ли не съм правила с леща, но тази комбинация не съм :(
    Но като гледам супичката ти Мъхче, такава една мъхеста и с аромат на кокос, дали да не пробвам а....?
    Леща имам, ще трябва кокосово мляко да си набавя обаче :)
    Прекрасни снимки!
    Хубав и топъл ден с прегръдка:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ми я пробвай, пък после ще видим;)
      Прегръдка и за теб!Благодаря!

      Изтриване
  19. Чудна е,Марта,сипи една купичка и на мен,че моите не кусват леща и знаеш ли колко рядко опитвам и аз-като халеевата комета :) ?!
    Много ми харесаха и снимките!
    Хубава седмица пожелавам!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Сипвам, Роси.
      И моите не се въодушевяват от леща, затова сме на отделни домакинства;) Не ме мързи да готвя за всички, важно е след хранене да сме доволни;)Хубава да е и твоята седмица!

      Изтриване
  20. За много години! Обичам комбинацията на леща с кокосово мляко, а добавката на спанак ми излежда много изкушаваща. Ще пробвам!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Бразилке, допълва я чудесно този спанак;)Пробвай!
      За много години и хубава вечер ти желая!

      Изтриване
  21. O, чудесна лещичка! Ако имаше кой да ми я приготви... Новогодишен мързел ме е обхванал и съм пас за всичко. Но може и да ме изкушиш да пробвам тези дни. Снимките са прекрасни!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Диди, то тук няма майсторлък, нито много време. Като ти мине мързела, пробвай;))
      Благодаря ти!

      Изтриване
  22. Страхотни снимки! Мернах предложението преди да запраша за малко в едно малко по-топло кътче на Балканите, ама все още се колебая....кокосово мляко имам, ама нямам леща, а и синът ми ще се цупи, че се залива като малък с вряла леща и оттогава не я вкуся с каквато и да е маскировка...ама обичам подобни предизвикателства....ако се реша, ще уведомя! Блазя за камината...ето това е едно от нещата, заради което нямам търпение да стане къщата ни, ама....знае ли се кога....живот и здраве, нейсе...когато...тогава....

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Иглика, завиждам за запрашването. Тя рецептата си е тук, може и след това да се гледа;) А за децата и лещата- знам за какво говориш;)Пожелавам ти къщата с камината съвсем скоро да стане реалност и да ни пишеш оттам;)

      Изтриване
  23. Мда, страхотна ще бъде първата работна седмица. Но трудно върви :)
    С такава гледка обаче дано срядата да е добра, Мъхче :)) Леща и спанак звучат доста добре.
    Поздрави, спорна да е и на теб седмицата!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да ти кажа, Пепчо, и на мен не ми спори особено, ма бутаме, то друго не остава;)
      Пък със супа е още по-добре;)
      Поздрави и дано остатъкът е по-спорен, че ми омръзна да повтарям едни и същи действия всеки ден, щото не спори;))))
      И при теб така да е с потръгването!

      Изтриване
  24. Mъх4е,то4но се 4удех какво може да се спретне набързо. :")
    ДА БЪДЕ ВДЪХНОВЯВАЩА годината за теб!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Карлсон!
      Желая и на теб хубава година!

      Изтриване
  25. Мъхче, интересна комбинация, подканваща такава. А и как доволно застудя, време и е:) Снимките ти много ми харесват - винаги успяваш да им дадеш "живот", история и други невидими неща, които ме докосват! Поздрави и хубаво утре!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Елти, благодаря за милите думи. Времето сега е истинска приятна зима и една супа си идва тъкмо на място.
      Хубав уикенд ти желая!

      Изтриване
  26. Една топла супичка в зимните дни :) едно от любимите ми неща :)
    Снимките са страхотни.

    Хубава седмица!!

    ОтговорИзтриване