сряда, 9 октомври 2013 г.

Тиквено!

Последният път, когато се уговаряхме нещо с времето, беше то да се разтяга, за да ми стигне за всичко, което искам. Не знам аз ли зле обяснявам или то не ме разбра, но освен, че денят се сви и вече се прибирам почти по тъмно, съдбата ми гласува и нови отговорности, които тотално ще разбият представите ми за спокойно ежедневие. След три дни за дълго ще остана без половин и освен майка, домакиня, маршрутно такси и труженичка, ще трябва да се превърна и в топло- и електротехник, хамалин, градинар и любящ баща;) Надявам се всичко да е за добро, да ми върви гладко и в Коледната вечер да се съберем цялото фемили край елхата и дядката да ме дари с много подаръци за добре свършената работа. Очевадно е, че трябва да преразпределя наново часовете за работа и почивка. Още по-очевадно е, че ще трябва да прибягвам до допълнителни стимули, които да ме държат в настроение, когато то съвсем се изпари. Затова проучвам възможните решения от сега. Едното го открих:



Знаете вече, че експериментирам упорито на тема кафе. След банановото и ментовото, иде ред на тематичното за октомври-тиквеното:



Продукти:

* 1/2 чаша горещо кафе;
* 2 с.л. пасирана предварително опечена (леко прегоряла) тиква с мед;
* 1 ч.л. от следната смес ( равни части джинджифил, канела и индийско орехче);
* малко ванилия;
* 1 ч.ч. мляко;
* кафява захар на вкус.



Приготвяне:

Млякото се загрява, добавят се тиквата, кафето и подправките и се разбърква добре. По желание се добавя разбита сметана ( аз не желая) и се поръсва с канела.

Хубав октомврийски четвъртък!



28 коментара:

  1. Знаех си аз, че вляза ли сега, по това никое време, ще има да се кокоря пред тиквата ти... Ох, направо не се издържа, толкова да я обичам и то ей така, както лекичко си я загорила. Чудничко е, Марте! Предполагам и кафето е вкусно, но не пия. Но виж, ако се чудиш защо ти липсва парченце от хубавата кошничка, аз съм си свила от тиквата ти... :)
    Желая ти лека вечер и ако имаш нужда от помощ, свиркай, не съм далеч (сериозно говоря). Поздрави! ;)

    ОтговорИзтриване
  2. Марте, сигурна съм че времето ще си вземе бележка
    и ще работи в твоя полза :)
    Аз напоследък съм обсебена от чая и експериментирам с него!
    И имам много добро попадение.
    Снимките ти са прекрасни !
    Прегръдка и много дълги слънчеви дни!

    ОтговорИзтриване
  3. И аз сьм на тиквена тема: ) тия дни. Не сьм опитвала с кафе. Само с останалите сьставки. Марти, чудесно представяне- усещам уханието, и точно тази есен обичам! Ежедневието ти ще е много интензивно, а ти ще се справиш, сигурна сьм!
    Прегрьдка!

    ОтговорИзтриване
  4. Любима тема, любима напитка и чудесно предложение, Мъхче,
    Харесва ми! Благодаря за аромата, топлината и настроението, с което ме зареди:)
    Сърдечни поздрави, слънчеви и усмихнати есенни дни, Диана

    ОтговорИзтриване
  5. Есен - тиквена, мека, топла и канелена. Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  6. Какво страхотно тиквено кафе! Сега и тиква само да намеря и съм го направила:) Успех в справянето със задачките!

    ОтговорИзтриване
  7. Ти си мъжко момиче, Марте и ще се справиш с всичко,което ти се Опре.А дядката ще се отчете подобаващо-сигурна съм....Кафето ще го пробвам и с тиква-нея поне често си я правя.
    Хубав четвъртък и от мен-прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  8. Ма красота и печена тиква отгоре!

    Добър да бъде, оранжев като тиква, четвъртък!:)

    ОтговорИзтриване
  9. Лелеее, как ми е познато това! При мен обаче отдавна отминало, сега ме тресе треска покрай бала на Анджи.
    Човек, като се стегне и всичко организира и му върви, като по вода. А като те знам, каква си фурия, нищо няма да ти се опре.
    Кафенцето е идейно, ароматно и много кремообразно. А тиквата (онзи ден изядох почти цяла такава:) божавам я точно такава!
    Айде сега да ти е спорен деня! Целувам те*)

    ОтговорИзтриване
  10. Разкошни снимки, Марте! И кафето ще опитам, мммм... Прегръдки! :)

    ОтговорИзтриване
  11. Чудесен пост, снимките са.. разкошни.

    ОтговорИзтриване
  12. Мъхче, усмихна ме :) Ластиците на времето са се скъсали и при мен, но се справям горе-долу и ти също ще намериш решение. Толкова позитивен човек ми звучиш, че не вярвам там някакви си хамалски, градинарски и т.н. работи да ти развалят настроението. Кафето добре звучи, изненада ме с тази хрумка :) Поздрави, хубав ден и успех с организацията!

    ОтговорИзтриване
  13. Ей Мъхест бонбон ... никак няма да ти е лесно и то чаааак до Коледа, но пък наистина ще трябва голеееееми подаръци да те очакват под елхата :) Идеята ти за тиквено кафе е гениална особено с този жжинджифил, канела и индийско орехче мммммммммм.....
    Снимките ми сгряха душичката!
    Много те прегръщам и кураж другарче мило и да знаеш макар и далеч съм на твое разположение, дори само да имаш нужда да излееш малко сърдити слова :))

    ОтговорИзтриване
  14. Дано се спогодите с времето Марта, и да е на твое разположение!
    А за експериментите ти с кафе ще ти кажа че ги пробвам един след друг и много ми допадат :) С банана и с ментата бяха чудесни! Като имам печена тиква , ще пробвам и този :) Кефя се и на снимките с които ни разсейваш ... днешните са просто трепач :)
    И аз си имам един експеримент с кафе, ефикасен и изпробван с годините, който пък ми помага при главоболие ... кафе с лъжичка мед и още толкова сок от лимон.
    Пробвай и сподели дали действа и при теб ... няма да се разсърдя ако го гарнираш и с порция красиви снимки :)

    ОтговорИзтриване
  15. Марте, с тази примамлива карамелена коричка на любимото ми есенно лакомство да не се изненадаш, ако почукам на вратата довечера. А за добрия старец не се и съмнявай, само като усети аромата, който ще се носи от дома ти по празниците целия чувал с подаръци ще ти остави. Широка усмивка и супер Марта ще се справи с всичко! Много усмивки от мен.

    ОтговорИзтриване
  16. Чудесно предложение, Мъхче! И прекрасни снимки.
    Поздрави от Щъркелово гнездо :)

    ОтговорИзтриване
  17. Като изтърсиш едно ''тиквено'' заглавие и човек се усмихва през цялото време докато те чете! Мдаа, очаква те малко труден период, но с мъхенски хъс ще се справиш! И ти желая да намериш най-големия и заслужен коледен подарък:)!
    Изпращам ти една топла прегръдка и думата: дерзай!

    ОтговорИзтриване
  18. Споко, като ти се развали настроението, ще дойда да те снимам:) Избери само в коя поза искаш да застана - Аз!:))) . Сега сериозна да ти кажа, за кафето, че ми се ще да го опитам, ама в твоята компания. Какви експерименти само! Прегръдки от мен на теб и цялата дружина и целувки за малката сладка гъбка!:)

    ОтговорИзтриване
  19. Ехе, прекрасна си! Чета те посред нощите(или май е много ранна утрин) и ме усмихваш! Сигурна съм , че ще се справиш, мотивация си имаш, особено с тройката подскачаща около теб! Прекрасни снимки, много свежа и ароматна публикация! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  20. Ти си герой! Прекрасни есенни снимки, топлиш ми сърцето винаги! Усмивки и прекрасен уикенд! :)

    ОтговорИзтриване
  21. М-да...Ти не си Супермен, ти си Супермъх, за което само мога да ти се възхищавам. Като се изключи малката гъбка, големите разбойници около теб би трябвало да ги строиш и да ти помагат, въпреки че сигурно го правят децата. Пожелавам ти да получиш най-големия подарък за Коледа, а тиквата е много, много апетитничка! Хубав уикенд, Мъхче!

    ОтговорИзтриване
  22. Еееех, Мъхче, стопли ми душата с тези прекрасни есенни снимки! А каква тиква само виждам на тях, прияде ми се :-)
    За липсата на половинката искрено ти съчуствам! Когато при нас стане така, освен че той невероятно ми липсва, трябва да се справям и с всичко в ежедневието, което си е трудничко, наистина. Добре, че не се случва често. Пожелавам ти по-безболезнено да минат дните, в които ще липсва и скоро да се съберете щастливи в пълен състав!
    Сърдечен поздрав!

    ОтговорИзтриване
  23. Еййй,добре,че все още си в настроение при така очертаващите се обстоятелства.
    Дано дядката се отсрами заслужено под елхата,отсега подозирам,че ще има защо и то много.
    Обичам печена тиква даже и прегоряла.
    Прегръдка от мен за цялото домочадие,Марте!

    ОтговорИзтриване
  24. ех, че интересно.... и много тематично-есенно:))))))))) поздрави:)))

    ОтговорИзтриване
  25. Много сте готини! Благодаря ви!

    ОтговорИзтриване
  26. Мартич, я се стягай и не се предавай, ще се справиш с всичко, а ако я закъсаш с нещо- че защо са приятелите, само да пишат туй или онуй, то това всеки го може....Дръж се, сигурна съм, че сега пишеш така, движена от тъга и страх, ама не се бой! С това тиквено кафе ме разби - ама това си ти! Прегръдки, мило другарче!

    ОтговорИзтриване
  27. Мъхче, ех, че интересна рецепта. Не съм срещала такава до момента. Обичам тиква в различни вариации, но такова нещо не съм опитвала.
    Относно времето, с него договорка трудно може да се направи, когато идеите изпреварват по количество минутите. Така е! Успех в надпреварата!

    ОтговорИзтриване