четвъртък, 13 ноември 2014 г.

Еклерчета с риба


Когато преди стотина години се запознах със сестрата на моя човек, тя ме "открехна" на най-вкусните (в моята лична класация) солени еклерчета. През всичките тези години не веднъж съм я карала да ми ги прави, като няколко пъти си "поръчвах" само за мен голямо количество. Мина време, вече не тормозя жената, а си ги правя сама, но продължават да са ми любими и не пропускам да си скрия десетина бройки за лична употреба. Сега мисля да ги споделя и тук, като предварително ще се оправдая, че точно партидата, приготвена за снимане, малко не я докарах съвсем по еклерски бухнала, но затова пък вкусът си е все така добър:

Продукти:



За еклерите:

* 1 ч.ч. вода;
* 1/2 ч.ч. разтопено масло ( може и олио, но аз лично предпочитам масло);
* 1 ч.ч. брашно;
* 3-4 яйца в зависимост от големината им.

За рибената плънка:

* 1 риба по избор ( най-често ползвам бяла риба или пъстърва, около 200 гр.);
* половин опаковка майонеза ( около 100 гр.);
* черен пипер и сол на вкус;
* 1 к.л лимонов сок ( по желание).



Приготвяне:

Водата и маслото се слагат в тенджера на котлона, докато заврат. След това се добавя брашното и се бърка няколко минути, докато стане гъста смес. Маха се от котлона и се оставя да се охлади. След като сместа изстине, едно по едно се добавят яйцата, като между всеки две яйца се разбърква добре. Тестото става още по-гъсто и лепкаво. С помощта на лъжица се гребва малко от сместа и се поставя в тавата, покрита с хартия за печене. Обикновено при печенето те сами се оформят, но в днешния ми случай леко се разтекоха. Пекат се в предварително загрята на 200 градуса фурна за около 30 минути.

Рибата трябва предварително да се свари и почисти на малки парченца. Към нея добавяме всички останали продукти за плънката и разбъркваме. С получената плънка, пълним еклерчетата или с шприц или ако като мен нямате такъв, режете на две и просто намазвате. Прекрасни са за парти!


42 коментара:

  1. Марте, чудесна идея! Еклери обичам, а плънката е необичайна, но определено много вкусна!
    Потопих се в есенната ти картина! Обожавам тази палитра!
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  2. Ееее, уцели ме в десятката. Обожавам еклери, а и риба- така, че вече си откраднах рецептата ти:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ще се радвам наистина да я откраднеш, Краси;) Ма както казах, не е моя, а и аз я откраднах;)

      Изтриване
  3. Е, мислех си, че само аз съм на стотина години :)
    Чудесна идея за еклери!
    Хубава вечер, Марте!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Неее, Дани, не си;) Ма са много хубави тия стоте;)
      Благодаря ти!

      Изтриване
  4. Ко? Сто години? Какви работи се случваха тогава.... Ехеееее!!!!
    Марте, чудна комбинация. Със сигурност много ще ми хареса!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  5. И като е ден на Доброто реши да ги споделиш с нас:), имаш голямо сърце Мъхче, но не заради еклерчетата:). Наистина са неустоими, идеални за партита, а аз много уважавам такива идеи. Последната снимка няма ли да има продължение, много ми се ще да го видя..Дръпвам няколко еклера, че днес направо ми се замота главата:))) Прегръщам те!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Бонбон, партита са ми стихията, ма все не остава време при подготовката да покажа какви ги върша. Някой ден.... едно по едно... Прегръдки и за теб!

      Изтриване
  6. Марте, това са моите еклерчета! Как успя да ме уцелиш в сърцето с тази вкусна плънка! Страхотни са! Моментално ще ги направя! Благодаря ти много.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ми щом ми се получи да те уцеля, много се радвам, Йоли!
      И аз ти благодаря!

      Изтриване
  7. Необичайни еклерчета поднесени по неповторим начин - с изкушаващи снимки! И аз се надявам на повече есени снимки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Има есенни снимки, ма други работи не достигат... време например, но все ще го намеря някога.

      Изтриване
  8. И моите, и моите са .....не само на Йоли! Ами следващия път скрий малко бройки и за мен от тия чудни еклерчета като мидички, моля!
    С усмивка
    М

    ОтговорИзтриване
  9. Марти, чудни еклерчета! Само два пъти съм правила със солена плънка- от пастет и масло. Непременно ще приготвя и тези. Сугурна съм, че ще оценят подобаващо у дома!

    ОтговорИзтриване
  10. Марта,има защо да си кашираш....Вярвам,че свършват само докато ги погледнат:)))))Прекрасна рецепта,браво!

    ОтговорИзтриване
  11. Мартичка, и аз бих си запазила ;) Представям си колко са вкусни! Няма как да не са, пък и снимките го доказват! И хич не се замисляй дали били успешни - повече даже. Има и друго - аз също съм така. Наумя за нещо конкретно да е (я за подарък, я за снимка) - точно тогава се проваля... Какво да се прави. :)
    Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Прегръдка , Герчо. Пък и по-важно е съдържанието, не маникюра и прическата. За мен;)

      Изтриване
  12. Марти,ще си ги направа с пушена риба-ароматни и вкусни ще са.Благодаря за рецептата и красивата снимка!
    Хубави почивни дни ти пожелавам!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Живе, пушената е по-претенциозна на вкус-не всеки я харесва. За парти трябва да грабне повече сърца;)Хубава неделя на теб!

      Изтриване
  13. Не съм опитвала еклерчета със солена планка, но тази изглежда вкусна и разтапяща!
    Определено ще забъркам една половин доза, че само аз ще си ги ям.
    Поздрави, Марти!

    ОтговорИзтриване
  14. Разкошни са, Марта! Ще ги направя:)

    ОтговорИзтриване
  15. Значи, аз съм голям фен на тези еклери и приемам покани за гостуване безплатно.:) Есенната снимка е жестока!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Гуинет, считай се поканена;) Мерси за оценката!

      Изтриване
  16. Аз цялата порция бих си заделила за лична употреба, Марте! Прегръдка голяма! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз съм доста изкушена от тази мисъл, но нали съм с голямо сърце;РРР

      Изтриване
  17. Ооо, какви симпатичности с любимата ми риба тон! Определено ще ми харесат. Веднъж правих и аз солена версия еклери, млях чоризо (средно люто) на креместа паста и така напълних. Облизахме си пръстите, хем не обичам чоризо. Та си представям това с риба тон... Другия път скрий и за мен няколко :)
    Прегръдка от мен :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Тики, абе не е тон, ма вярвам и с нея ще е екстра! Сега пък аз ще трябва да опитвам с чоризо;))
      Прегръдка и за теб!

      Изтриване
  18. Интересна плънка, Марта...и аз като Живето май ще предпочета да е пушена рибката.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Весе, това му е хубаво на рецептата- взимаш идеята и я правиш по свой вкус;)

      Изтриване
  19. Тук ми липсва само една чаша студено и ароматни бяло вино, обещавам нищо няма да оставя в чинията, ще бъда най-послушната :)
    Мъхче, прелестни са тези вкусни и ароматни хапчици няма две мнения, изкуших се!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да!Да! Виж как си знаеш? И аз съм послушна пред чаша вино и хубаво мезе;) Поздрав, Танче!

      Изтриване
  20. Разкош..., Мъхче,
    снимки, рецепта, плънка, представяне - неустоимо...
    Благодаря, поздрави за теб и хубаво утре!

    ОтговорИзтриване
  21. Ах, чудни за парти. Ще се пробват!

    ОтговорИзтриване
  22. Много обичам солени еклери ,напълнени с разни мазилца.Марте,покрай тази чинийка ще се лее бяло винце и сладка приказка,усещаш ли?Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  23. Ооо ... партито е задължително ... еклерите ще са на масата :)
    Такива рибкени още не съм правила ... идеята е страхотна Марта! Поздрави за сестрата на твоя човек :) и за теб :)*

    ОтговорИзтриване