сряда, 20 май 2015 г.

Гърция през пролетта

Станах на сума ти години и все още има неща, които изживявам за пръв път- като това да отида през май в Гърция за уикенд. И отсега заявявам- ще го правя всеки май месец, когато ми се отвори възможност.



Някои от вас сигурно знаят за какво говоря: селца, които сякаш току що се събуждат и започват подготовката си за сезона.








Цъфнали градини с преливащи се аромати.







Пусти плажове, заобиколени от червени макове.



















Зелени гори- да, зелени!







Билки, накъдето се обърнеш.







Онова синьо, та синьо море.









Прясна риба, морски дарове, свежи салатки и онази чудесна 200-милилитрова бутилчица с узо;) Няма туристи- целият остров работи вече специално за теб!

Озовахме се на Амуляни- твърде малък остров. Може да бъде изръчкан из основи във всички посоки за не повече от ден. Ако го изследвате старателно като нас- за два;) Но пък има само едно село и всичко останало е плажове и гори. На всеки плаж-кантина или малък бар. Във всяка кантина- лека , отпускаща музика. Към всяка музика- мохито. Към всяко мохито- мезенце;)











И към това, приятели, с които да го споделиш. Не е ли това всичко, от което има нужда човек да си почине? Хайде починете си и вие малко със снимки. Дано се получи.



























44 коментара:

  1. Напълни ми душата, Марте!
    Прекрасни снимки, чудесни цветове,
    хубави коктейли,мезенце...петички ;)
    И това синьото, което в този сезон е фантастично!
    Морски прегръдки от мен :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. То синьото там май винаги е фантастично, затова ми действа така добре и отпускащо, Дани.

      Поздрави и прегръдки на теб и морето

      Изтриване
  2. И на 100 години да е човек винаги има нещо, което може да изживее за първи път! Добре си се разходих с теб! Благодаря за тази малка и зареждаща доза красота! :-)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Абсолютно си е така, Дани! И е добре, че е так.

      Изтриване
  3. Разкошни цветове! Пожелавам ти повече такива уикенди! Поздрави

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ама, благодаря ти, да ти се връща;) Че то само на английски чай и дъжд не се даяни';)

      Изтриване
  4. Марте, ние го правим всяка година :) а после и наесен :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И чак сега ми го казваш? Да беше споделила какво съм пропуснала;))

      Изтриване
  5. Няма друга дестинация, която толкова да ме тегли и толкова да ме впечатлява, колкото бяла Гърция, Марте. И сто кулинарни публикации да ме блазнеха в момента, Тоскана и Прованс да ми намигаха, пак щях да отделя време първо за твоята. Имаш чудесен поглед към хубавите неща и снимките ти винаги го доказват, а тази вечер ми достави огромно удоволствие с толкова цвят, море и това лежерно, ваканционно настроение. Наистина сте случили на точното време, Марте, блазе ви! :)
    Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Хм, аз мисля, че ще отделя на всичките, още повече че Гърция дълго време от годината е така. Но да, не бих я заменила точно сега за друго море;)Тези хора знаят значението на думата ПОЧИВКА.Прегръдка, Ирма!

      Изтриване
  6. Блаженство и красота!!! :)))
    Поздрави за чудесните снимки!

    ОтговорИзтриване
  7. Прекрасен уикенд, През есента също има такива дни- само ти и морето, което тогава е подходящо и за плуване....Марте! Желая ти много подобни!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Бети, мен с плуване не можеш зариби, но с всичко останало-ДА. Надявам се някой ден и на есен да имам възможност за кратки забежки натам. Пожелавам и на теб@!

      Изтриване
  8. Абе не е същото като на живо, ама като си казала да си починем ... ще почиваме и чрез погледа на обектива ти :), което също е прекрасно!
    Много харесвам ей такива малко по-безлюдни плажове Марта :) Навалицата от хора ме уморява.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И мен навалицата ме товари, затова винаги търся другия плаж. А сега намерих всичко, Дани.Перфектно, като за пролетта.

      Изтриване
  9. Ех, че красота, Марта! Не съм ходила в Гърция и ми беше страхотно да видя през твоите очи! На едната снимка има розови цветя и тях чакам да цъфнат на терасата ми:) Това ми донесоха приятели от там:)

    ОтговорИзтриване
  10. Марте,
    чудни снимки от пролетна Гърция.Обикновено я посещавам през лятото, много, много е красива Гърция.Всичко е много добре поддържано, а кухнята е невероятна.Освен това има много малки параклисчета на всяка крачка и много красиви църкви, които можеш да посетиш.
    Поздрави, чудесна разходка сте направили през пролетта.

    ОтговорИзтриване
  11. Пролетна приказка в Гърция,
    харесвам я във всеки сезон и ти благодаря,Мъхче, много :)
    Снимките и усещането - вълшебни...

    ОтговорИзтриване
  12. Невероятно красиво е Марте! Невероятно красиво! Пренесе ме там, макар и виртуално! Несравнима красота... искам и на живо!
    Прегръдка и усмихнат уикенд.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Габчо, ми другата пролет малко в дясно ще мръднете от Ефес и така;) Прегръдка и за теб!

      Изтриване
  13. Ох, затварям очи и се пренасям...

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Там ли си още? Да мина ли да те взема;)))?

      Изтриване
    2. Мини, ама не ме взимай. Приемам само да се присъединиш, Марте. :)

      Изтриване
    3. Ок, поръчай да ми приготвят мохитото, докато дойда:)

      Изтриване
  14. Марте,супер е,че сте си откраднали малко време до любимо място за пълен релакс!Благодаря ти,че нас разходи,а на теб пожелавам още много такива безбрежни уикенди!Частта с мохитото ми харесва най-много :) .Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Хаха, Роси, частта с мохитото и на мен ми е любима през деня. Вечер друг песен пея;)
      Прегръдка и з атеб!

      Изтриване
  15. Moss!! This is a beautiful place!!! I love the old stone houses and the blue blue sear and all the flowers around. You're making my grey day brigth!
    Happy days
    Elisabeth

    ОтговорИзтриване
  16. Чудесно, мнооого чудесно! На мен ми се отрази добре само виртуалната почивка, пък си представям на живо какъв кеф е! Сега ще го видя това местенце и на картата :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Виж го, Лучия. Нямам представа как е в сезона, но извън него , е прекрасно.

      Изтриване
  17. Какво да кажа, освен - искам и аз:))
    Чудесни снимки и почивка, Марте!

    ОтговорИзтриване
  18. Красота, спокойствие и много свежест! Искам и аз! Прегръдка голяма! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Е сега се замислих, че нещо такова ще ти се отрази мнооого добре. Прегръдка, Ева!

      Изтриване
  19. Любимата ми Гърция.....Нямам думи....

    ОтговорИзтриване
  20. За теб знаем, Живе. Вие честичко си се срещате. Пожелавам ти нова среща съвсем скоро.

    ОтговорИзтриване
  21. Толкова близко и толкова красиво! Добре, че си имаме Гърцията :)
    Страхотни снимки!

    ОтговорИзтриване
  22. Аз няма нищо да кажа, само ще погледам още малко..., и още малко..., и
    ще се връщам често тук на тази страничка!!!
    Марте, ама снимаш скъпа..., прекрасни кадри!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Хах, снимам, снимам. Какво става, е съвсем друг въпрос. Но споменът е запечатан, ..., за миговете, когато не се чувствам толкова добре и забравям колко добре съм всъщност.

      Изтриване